MENU

Analiza online a concurentei

Cunoasteti probabil proverbul “Tine-ti prietenii aproape iar dusmanii si mai aproape”. Nicaieri nu este aceasta zicala mai adevarata decat in lumea business-ului online. Odata cu explozia vanzarilor online concurentii dvs nu sunt doar magazinele de pe strada. Acum acestia pot fi din cealalta parte a tarii sau de pe alt continent. Cu atat mai mult este necesar sa urmariti cu atentie toate miscarile acestora pe internet.

Cunoscand in fiecare moment care este situatia concurentei este un element esential pentru a putea reactiona rapid la schimbarile de pe piata. In acest articol vom arata cum sa analizati concurenta online si sa ramaneti permanent la curent in lumea afacerilor online.

Aflati cine sunt concurentii dvs.

Primul element important este sa aflati cine sunt concurentii dvs. Iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a afla ce se intampla in industria dvs.:

Cautati pe Google

Evident, puteti incepe cu o simpla cautare Google folosind cateva dintre cuvintele cheie importante. Luati nota de cine se situeaza in topul rezultatelor cautarii si de ceea ce le face deosebite – fie organic, fie platit. De asemenea, trebuie sa cautati si produsele pe Google. Daca obtineti produsele dvs. de la un angrosist, sansa este ca si alte magazine sa ofere aceleasi produse ca si dvs. Vedeti ce preturi ofera? Au transport gratuit? Au evaluari care sunt afisate in anunturile lor?

Utilizati instrumentele online pentru a va ajuta in cercetarea dvs.

In functie de industria dvs., site-uri precum Yelp, Foursquare, TripAdvisor sau Porch va pot ajuta sa descoperiti cine este competitia locala. Exista, de asemenea si instrumente speciale care va ajuta sa aflati care sunt concurentii dvs. De exemplu, SimilarWeb ofera cateva instrumente excelente de analiza a concurentilor. Cea mai importanta este identificarea concurentilor. Pur si simplu introduceti numele site-ului dvs. si va va oferi o lista de companii similare.

Dupa ce aflati cine sunt principalii dvs. concurenti, instrumente online precum Google Trends va ajuta sa urmariti cat de populare sunt anumite cuvinte cheie in timp. De exemplu, introduceti numele concurentului dvs. si vedeti cat de popular a fost acest termen de cautare in ultimele 6 luni. Acest lucru va poate arata cum fac acestia si daca si-au marit bugetele de marketing in ultimul timp. Daca este cazul, ar trebui sa va faceti timp sa faceti acelasi lucru. Unelte cum ar fi Buzzsumo va ajuta sa urmariti unde sunteti mentionati dumneavoastra sau concurentii dvs. pe internet, astfel incat sa puteti vedea ce se spune despre ei online.

Fiti la curent cu situatia concurentei in toata media

Asigurati-va ca urmariti ziarele, revistele si alte materiale de lectura din domeniul dvs pentru a vedea cum se situeaza concurenta. Acest lucru poate oferi o perspectiva foarte buna asupra planurilor viitoare si asupra reputatiei acestora. Sigur, acest lucru va va informa despre ceea ce fac marii jucatori, dar daca materialul este foarte specific domeniului dvs, vor fi prezentate si unele initiative mai mici. De asemenea, ar trebui sa incercati sa gasiti cateva bloguri specifice industriei pentru a gasi mai multe informatii. Anumite forumuri si pagini, cum ar fi Reddit (si sub-reddits), ar putea oferi o multime de informatii, sfaturi si trucuri impartasite de experti din industrie si de alti proprietari de afaceri.

Discutati cu clientii si cu persoanele cu care lucrati

In cele din urma trebuie sa discutati direct cu clientii dvs. Aceste discutii pot oferi feedback valoros asupra propriilor produse si servicii, si va pot indica de la care din concurentii dvs. au mai cumparat sau vor cumpara acesti clienti. O modalitate usoara de a culege informatii ar fi trimiterea de chestionare scurte prin e-mail sau prin posta. Ati putea sa le oferiti un discount sau un avantaj in schimbul opiniilor lor.

Asigurati-va ca vorbiti, de asemenea, cu persoanele cu care lucrati – in special furnizori, angrosisti si parteneri. Puteti invata atat de mult de la ei! Faceti-va prieteni in industria dvs. si colectati informatii prin intermediul retelei dvs. Targurile si evenimentele din industrie reprezinta o buna ocazie pentru a construi o retea in cazul in care inca nu aveti una. Aici puteti vorbi direct cu colegii, angrosistii si alti comercianti cu amanuntul. Nu numai ca veti auzi cele mai recente stiri despre competitia dvs., dar veti obtine cateva sfaturi utile privind noile evolutii si inovatii din industria dvs.

Analizati-va concurentii

Odata ce aveti o imagine de ansamblu asupra concurentei dvs., veti dori sa analizati mai atent ceea ce fac. Puteti invata cu adevarat o multime de lucruri cercetand concurenta dvs. si prin interactiunea cu site-ul lor si conturile acestora de pe social media.

Intrati pe site-ul concurentei

Pentru inceput, vizitati site-ul lor. Cercetati cu atentie continutul si remarcati ce face ca site-ul lor sa difere fata de al dvs. Incercati sa pastrati perspectiva consumatorului cand faceti acest lucru si ramaneti obiectiv. Verificati aspectul site-ului lor. Este usor sa navigati? Site-ul lor incurajeaza vizitatorii? Sunt imaginile produselor lor mai profesioniste? Cum arata descrierile produselor? Fac ceva special pentru sarbatorile de Craciun, Paste, etc? Incercati sa intelegeti modul in care se adreseaza clientilor.

Aruncati o privire la design-ul site-ului. Arata profesional? Este Responsive? Care este stilul lor? Ganditi-va la modul in care aspectul si functionalitatile lor sunt diferite de cele de pe site-ul dvs. De asemenea, trebuie sa va uitati la site-ul dvs. dintr-o perspectiva SEO. Cum? Incercati sa determinati ce cuvinte cheie folosesc pe site-ul lor. Folositi cuvinte cheie similare? Unde sunt plasate aceste cuvinte cheie? In titluri? In rubricile H1 si H2? In link-uri interne? Acest lucru va va oferi o perspectiva complexa asupra strategiei SEO si a tintelor acestora.

Luand nota de toate aceste detalii – indiferent daca acestea sunt pozitive sau negative – va pot inspira sa faceti imbunatatiri si va ajuta sa cresteti personalitatea de brand pentru a va separa.

Au un blog?

In continuare, vedeti daca au un blog si cat de des publica articole noi. Daca posteaza in mod regulat, puteti sa fiti siguri ca blogul conduce traficul catre site-ul lor. Google apreciaza imens continut proaspat si blogurile reprezinta o modalitate excelenta de imbunatatire a clasamentului dvs. in rezultatele cautarii. Blogurile companiilor pot oferi, de asemenea, informatii despre tipurile de produse pe care le promoveaza; unele mai importante decat altele, precum si despre cine este publicul tinta si cum este abordat. Folosesc blogul lor pentru a atrage cititorii in canalele de conversie prin apeluri la actiuni sau concursuri? Au un newsletter la care sa va abonati?

Uitati-va la comentariile lor

Site-ul lor are recenzii de produse? Acest lucru poate reduce neincrederea care exista atunci cand utilizatorul viziteaza un magazin online nou pentru prima data. La urma urmei, 85% dintre consumatori au incredere in recenzii online la fel de mult ca si in recomandarile personale. Crearea increderii este extrem de importanta si clientii doresc sa stie ce spun ceilalti utilizatori. Vor cauta si recenzii negative. Vor sa afle detalii si despre experientele mai putin placute ale altora in magazinul dvs. si vor urmari modul in care raspundeti la recenziile negative. Asigurati-va ca nu ignorati clientii nemultumiti. Cum fac fata concurentii dvs. acestor recenzii defavorabile? Urmarind recenziile concurentilor dvs. veti avea o perspectiva asupra a ceea ce le place clientilor acestora.

Urmariti canalele de social media ale concurentei

Asigurati-va ca verificati canalele social media ale concurentilor dvs. Similar blogului lor, conturile de social media va vor arata cum isi comercializeaza produsele, ce stil folosesc si cum abordeaza clientii. Sunt multe de invatat aici: ce functioneaza bine pentru ei si ce nu? Cum difera prezenta social media? Acest lucru va poate ajuta sa va dati seama cum puteti adauga valoare si puteti angaja mai bine clientii dvs.

Incercati serviciile lor

In cele din urma puteti sa comandati de pe site-ul lor pentru a vedea exact care sunt pasii de la comanda pana la livrare. Care este procesul de comanda? Ofera informatii de urmarire a coletului? Va contacteaza sa se asigure ca sunteti multumit? Comparati-va ambalajul si toate detaliile legate de ambalare cu a lor. Ce ati putea imbunatati?

Desi ar parea ciudat sa comandati de la concurenta, veti obtine informatii extrem de utile despre modul lor de lucru si veti avea o perspectiva completa asupra experientei clientilor dvs. O schimbare mica, aparent nesemnificativa, cum ar fi plasarea unei note scrise de mana in pachetul dvs., poate crea intr-adevar o legatura cu clientii.

Uitati-va in oglinda si invatati de la concurenta

Dupa ce ati facut toate aceste etape veti avea o privire de ansamblu complexa asupra concurentei. Faceti un pas inapoi si examinati site-ul dvs. din perspectiva unui client. Site-ul dvs. arata profesional? Este usor sa gasiti ceea ce cautati? Prezinta incredere? Are clientul o experienta placuta de la inceput pana la sfarsit?

Amintiti-va ca doriti sa va inspirati de la concurenta, nu sa copiati si mai ales nu va angajati in practici comerciale neloiale. In afara de dilema etica, aceasta ar putea avea consecinte juridice si va va afecta imaginea. Nu este vorba despre spionaj sau furtul de idei. Este vorba despre comparare pentru a va ajuta sa intelegeti mai bine propria afacere.

Concurentii va ajuta sa cresteti

Nu exista nicio modalitate mai buna de a va gandi la propriul dvs. produs si la experienta clientului decat analiza concurentilor. Ramaneti cat mai obiectiv posibil atunci cand faceti aceste analize si mai ales cand studiati propriul magazin online.

Daca faceti acest lucru corect si implementati modificarile pe care le considerati necesare, efortul va fi rasplatit!

Leave a Comment!

Your email address will not be published. Required fields are marked *